عایق و رفع صدای چیلر

عایق و رفع صدای چیلر یکی از درخواست های شما بود؛ از این رو در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم. با آپ دکو، فروشگاه بزرگ انواع عایق صوتی چیلر و ارسال به سراسر ایران همراه باشید.

علت صدای چیلر چیست؟

هرچقدر كه از کمپرسورها و فن هایی با تکنولوژی بالاتر و جدیدتر استفاده شود، صدای چیلر کاهش پیدا می کند. علت صدای زیاد چیلر قطعاتی می باشند كه در درون آن ایجاد صدا می کنند. در حقیقت وجود قطعاتی همانند کمپرسور و فن در داخل چیلر و کار کردن آن ها همراه با ایجاد صدای زیاد می باشد. عایق و رفع صدای چیلر

استاندارد صدای چیلر

چیلرها و به صورت کلی سیستم های تهویه مطبوع در دسته دستگاه های پر سروصدا دسته بندی می شوند. کارکرد این دستگاه ها كه به گونه ایبوده كه تولید صدا توسط آن ها اجتناب ناپذیر است. با این حال در هر فضا و مکانی استانداردهایی برای وجود صداهای خارجی و نویزهای مزاحم تعریف شده. این صداها باید به میزانی باشد كه از دامنه تحملی افراد معمولی خارج نبوده و از آن ها سلب آسایش نکند. عایق و رفع صدای چیلر

استاندارد صدای چیلر هم بر اساس دستورالعمل های خاصی تعریف می شود. اگر بخواهیم در یک فضا صدای چیلر به گونه ای نباشد كه صدای غالب محیط را به خود اختصاص دهد، لازمبوده كه از این دستورالعمل ها و استاندارد صدای چیلر پیروی گردد. در ادامه استاندارد صدای چیلر برای محیط های مختلف در قالب یک جدول گنجانده شده.


مکان های مختلفاستاندارد صدای چیلر (دیسیبل)
آپارتمان ها و فضاهای مسکونی25-35
بخش های مختلف هتل ها25-45
اتاق کنفرانس25-35
اتاق کنفرانس از راه دورحدبیشتر 25
دفاتر ادرای گروهی30-40
راهروهای ادارات40-45
اتاق های بستری خصوصی25-35
اتاق های بستری عمومی30-40
اتاق عمل25-35
سالن تاترحدبیشتر 25
سالن کنسرتحدبیشتر 25
استودیوی آموزش موسیقیحدبیشتر 25
سالن تمرین موسیقیحدبیشتر 35
مساجد و کلیساها25-35
کلاس های درسحدبیشتر 40
کتابخانه30-40
سالن دادگاه30-50
باشگاه های ورزشی45-55

کاهش صدای چیلر یک دغدغه بسیار مهم برای افرادیبوده كه در منزل خود و یا در هر مکان دیگری، چیلر دارند. اینكه ما انتظار داشته باشیم چیلر، هیچ صدایی از خود تولید نکند، انتظار بیهوده ای می باشد. البته شاید چنین چیلری كه اصلا صدا نداشته باشد،  هم وجود داشته باشد، ولی هزینه آن بسیار بالا خواهد بود. پس بهتر است ما به دنبال داشتن یک چیلر کم صدا باشیم. برای همین از این به بعد در این مقاله از کلمه کم صدا به جای واژه بی صدا برای چیلر استفاده می کنیم.

اولین نکته ای كه در مورد چیلرهای کم صدا باید بگوییم اینبوده كه نوع چیلر، مهمترین عامل در کم صدا بودن یا پر صدا بودن آن می باشد. چیلر ها به دو دسته مهم چیلر های تراکمی و چیلر های جذبی دسته بندی می شوند. در اینجا سوالی كه پیش می آید  اینبوده كه کدام نوع چیلر صدای کمتری تولید می کند.

چیلر های تراکمی و چیلر های جذبی از لحاظ ساختار، از لحاظ سیکل و ویژگی ها و همینطور از لحاظ صدای چیلر، کاملا از همدیگر متمایز می باشند.  چیزی كه نقطه اشتراک چیلرهای تراکمی و چیلرهای جذبی است، همان خنک کنندگی آن هابوده كه هر دو نوع چیلر، به خوبی آن را انجام می دهند. چیلرهای جذبی برعکس چیلرهای تراکمی دارای قسمتی به اسم کمپرسور در مدار خود نیستند. عایق و رفع صدای چیلر

می دانید كه کمپرسور ها بیشترین صدا را در بین قسمت های مختلف چیلر های تراکمی تولید می کنند و عامل اصلی ایجاد صدای چیلر می باشند. پس نتیجه می گیریم كه چیلر های جذبی نسبت به چیلر های تراکمی بسیار کم صدا تر می باشند.

اگر شما به دنبال این هستید كه یک چیلر کم صدا داشته باشید، چیلرهای جذبی نسبت به چیلرهای تراکمی، گزینه بهتری برای شما خواهد بود. کم بودن صدای چیلر جذبی، یک ویژگی خوب و یک برتری برای چیلر جذبی نسبت به چیلر تراکمی به حساب می آید. 

البته اگر شما قصد خرید چیلر را دارید نباید تنها به یک ویژگی اکتفا کنید و باید موارد دیگر را هم لحاظ کنید. ما تا اینجا فقط اشاره کردیم كه چیلر جذبی کم صداتر از چیلرهای تراکمی است اما به ویژگی های دیگر این دو نوع چیلر، نپرداختیم. اگر به دنبال خرید چیلر هستید، شما باید  علاوه بر کم صدا بودن، میزان برق مصرفی، قدرت و سرمایش تولید شده توسط چیلر، دوام و دیگر ویژگی های آن ها را هم لحاظ کنید.

[ بازدید : 2 ]

[ چهارشنبه 12 ارديبهشت 1403 ] 8:40 ] [ الفباوب ]

[ ]

بهترین مدل تلفن ویپ

در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین مدل تلفن ویپ های موجود در ایران آشنا کنیم، اگر می خواهید با بهترین مدل تلفن ویپ اشنا شوید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید! 

تلفن ویپ سیسکو – بهترین برند تلفن ویپ

تلفن ویپ (Voice over Internet Protocol) یا همان تلفن اینترنتی یک تکنولوژی است که امکان برقراری تماس صوتی از طریق اینترنت را فراهم می کند. یکی از شرکت های معتبر و معروف در زمینه تولید تلفن های ویپ، شرکت سیسکو است.

شرکت سیسکو یکی از پیشروهای تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات است و تلفن ویپ سیسکو با کیفیت بالا و قابلیت های فراوان شناخته می شوند. این تلفن ها از طراحی مدرن و زیبا، صفحه نمایش رنگی، امکان اتصال به اینترنت و سیستم های مخابراتی مختلف، امکان استفاده از خدمات تلفنی متنوع و پیشرفته، امنیت بالا و کارایی عالی برخوردار هستند.  تلفن های ویپ سیسکو از طراحی انعطاف پذیر برخوردار هستند و می توانند به راحتی در هر محیط کاری استفاده شوند. این تلفن ها امکان اتصال به شبکه های محلی و یا اینترنت را دارند و به کاربران امکان مدیریت و کنترل تماس های خود را فراهم می کنند.

با توجه به ویژگی های برجسته و کیفیت بالای تلفن های ویپ سیسکو، این تلفن ها بیشتر در محیط های تجاری و اداری مورد استفاده قرار می گیرند. از آنجا که تلفن های ویپ به صورت دیجیتال عمل می کنند، امکان انتقال دیتا، تصویر و صدا به صورت همزمان و با کیفیت بالا را فراهم می کنند. تلفن های ویپ سیسکو به عنوان یک راه حل مدرن و کارآمد برای ارتباطات صوتی در محیط های کسب و کار مورد توجه قرار می گیرند و از طرف دیگر به کاربران امکان استفاده از امکانات پیشرفته و ارتباطی بهتر را می دهند.

[ بازدید : 2 ]

[ چهارشنبه 29 فروردين 1403 ] 8:56 ] [ الفباوب ]

[ ]

قیمت روز تیرآهن در تهران چقدر است

قیمت روز تیرآهن در تهران چقدر است؟ کاربردی ترین انواع تیرآهن را می توان IPE یا معمولی دانست. این محصول به عنوان یکی از معروف ترین محصولات موجود در بازار فولاد است که در دسته ی محصولات معمولی جا دارد و شکل ظاهری آن شبیه به حرف I انگلیسی است. تیرآهن IPE، مخفف I PROFILE EROEENNE است که به عنوان محصول نیم پهن شناخته شده و بر اساس استاندارد اروپا تولید می شود.

تیرآهن IPN

تیرآهن IPN، شبیه به حرف I انگلیسی است. بال های این تیرآهن شیب دار ساخته می شود، به صورتی که ضخامت بال در ابتدا نازک و به تدریج در نزدیکی مرکز تیرآهن، ضخیم می گردد. تیرآهن های IPN طبق استاندارد آمریکا تولید می شوند و به اسم S BEAM یا S SHAPE نیز شناخته می شوند.

فرآیند تولید تیرآهن

تولید تیرآهن یک فرآیند پیچیده است که شامل چند مرحله مختلف می باشد. در ادامه به مراحل اصلی تولید تیرآهن اشاره می شود:

  1. استخراج مواد اولیه: ابتدا از معادن مختلف سنگ های آهنی استخراج می شود. این سنگ ها سپس به کوره ها منتقل شده و در آنجا تبدیل به آهن می شوند.
  2. آهن پیگیری: آهن تولید شده در کوره ها به صورت پیگیری شده و با استفاده از فرآیند های مختلفی مانند جوشکاری و تفاله زدایی به شکل نهایی تبدیل می شود.
  3. ریخته گری: آهن پیگیری شده به صورت مایع به ریخته گری ها منتقل می شود و در آنجا به شکل مختلفی مانند تیرها و بلوک های آهنی ریخته می شود.
  4. خنک کردن و تقویت: پس از ریخته گری، تیرهای آهنی به صورت گرم و نرم هستند. برای تقویت و سخت شدن آنها، به طور معمول آنها را در آب یا هوا خنک می کنند.
  5. برش دهی و شکل دهی: تیرهای آهنی پس از خنک شدن به طول و شکل مورد نیاز برش داده و شکل داده می شود.
  6. تست و کنترل کیفیت: در انتهای فرآیند، تیرهای آهنی مورد تست های مختلفی مانند تست های فشار و تراکم قرار می گیرند تا اطمینان حاصل شود که محصول نهایی کیفیت لازم را دارد.

[ بازدید : 2 ]

[ شنبه 18 فروردين 1403 ] 11:08 ] [ الفباوب ]

[ ]

تابلو دکوراتیو نسلینو وبینو طراح سایت قم آسال تهویه (شرکت تهویه مطبوع در قم) بیگ بلاگ دانلود فیلم هندی کاهش حجم عکس ساخت وبلاگ ساخت ایمیل سازمانی قاب عکس لباس خواب پلکسی رنگی giraffeplanner برسادیس
دانلود فیلم امیر نظری آکادمی هلپ کده مجله اینترنتی رهاکو هنگ درام جارو استخری وی موبایل ال تی پارت summer mocktails خرید ملک در دبی Why is Persian food good کلروفیل چیست تابلو دکوراتیو
بستن تبلیغات [x]